Out and About 3

♫Marina & The Diamonds - Primadonna

Yup, I'm guessing it's time for another "Out and About" post! XD Which basically means I'm trying to update about food I've eaten, places I went, things I bought, and stuff I did over the past couple of months in one picture-spam post.

You have been warned. ;)

First time going to Publika with the uni-mates. :D We were all curious of the place, so we finally decided to take a trip there to see what all the hype was about, and also have dinner at The Bee, which was apparently the place to go for food in the area.
Publika
Inside The Bee.
Outfit of the day
Got some really cheap Rubi nail polishes at a Cotton On store one weekend in Klang. I could hardly believe my ears when the cashier told me that they were RM2 each! I also managed to score a pair of gold flats there too, for RM5! They were originally marked as RM10 (which I thought was pretty awesome already), but it seems that they mistagged some of the items.
RM2 each! *insert OMG face here*
Gold flats for RM5! They look kinda weird on my feet, but I just use them to rest my feet when at work, so... meh.
Oh, since we're on the topic of work, I started my internship in late June. Getting from home to my workplace near KLCC takes about 1.5 hours to and fro, so the one thing I learnt quickly was that... comfortable shoes are a must for daily commutes! I have been doomed to horrendous flats since late June. Oh, the horror!
Huge magazine covers on standees. Yup.
My desk. I've moved to another one, but you get the idea.
Love the view out the window. :)
Did I mention that stuck trains are a common occurrence during after work peak hour? Yes, they are. I have come to develop several pet peeves about people on public transport, namely overly-strong perfume and annoyingly huge bags that poke people. *rolls eyes*
The LRT is stuck - again.
At least I have some winnings to console me. I won 2 boxes of ADORE Dare contact lenses from a Facebook giveaway. I chose grey and purple. :)
ADORE Dare cosmetic contact lenses
Didn't really plan to buy anything at the recent PC Fair (I didn't even think of going), but my brother wanted to so I tagged along. Couldn't resist getting this 4GB thumb drive because it was only RM10, and I liked the shiny holographic design. And no, I am not a Dream Girls fan. I have no idea who they are at all.
4GB for RM10; not bad eh? ;)
Before heading for the PC Fair, we decided to use the Tong Pak Fu vouchers I won from a blog giveaway. :D I really liked the chocolate lava cake! Unfortunately, I'm not a big fan of durian shaved ice, and the peanut cream was kinda bland.
Desserts from Tong Pak Fu
Oh, I also managed to relive a little of my RO memories with this cute little game for iOS. :D The background music was so nostalgic, I nearly cried wtf. You can download it for free from the Apple AppStore by searching for "Ragnarok Violet".
Ragnarok Violet for iOS
Of course, when it comes to my first internship paycheck, I had to treat my parents to some nice food. I was feeling hungry when walking around 1 Utama with them one day, so we decided on Dragon-i, because it had been quite a while since we'd dined there. I really missed their la mian and xiao long bao too.
Dragon-i Shanghai cuisine
Most epic movie of the year so far - The Dark Knight Rises. I mean, how could anybody prefer The Amazing Spiderman over this?!
(P/S: I'm saving the title of "Most Epic Movie of 2012" for The Hobbit.)

I love to hang out in Kinokuniya after work, especially on Fridays. Anyway, I was having dinner at their cafe upstairs for the second day in a row, and I found this shelf full of what looked like books - except that they weren't. They're actually notebooks (blank and lined) that look like Penguin books. It's probably one of my favourite shelves in the entire store now. :D
The notebook shelf :)
Last but not least, but definitely the most recent - an outing a shopping trip with two of the most awesome people I've known since high school. We went to queue up for the opening of Brands Outlet at Fahrenheit88 because they were giving away RM50 vouchers to the first 500 visitors. My excuse is that I've been dying to meet my friends (especially WH who just came back from UK) and that I need new shorts.
The three musketeers! :P
I only paid RM 9.80 in total! MWAHAHAHAHA
Yep, the shorts were RM29.90 each, but with the RM50 cash voucher, I only paid RM 9.80 in total. Super love the bright colours! <3

We'd been lining up since 9.30 a.m., and it was about 12.30 p.m. when we got out of Brands Outlet (lining up for the cashier took at least 45mins OMG) and needless to say, we were starving! So we decided to go upstairs to have Sushi Zanmai for lunch. Thankfully, there wasn't a line yet when we got there.
FOOD. Glorious food at Sushi Zanmai.
So yeah, that's about it. Hope you liked the massive pic-spam! :P

15 comments

saltvinegar said...

I bought those pants too! Hehe very in trend!

Isabel said...

turquoise shoes, chocolate lava cake, shorts!

Nicole Sim said...

AHA! I bought the pink shorts instead :D and seriously, I love your blazer! blazer freak here :) awesome choices over the nail polish. Okie, you got me. I'm gonna get the polishes next month...where's my allowance! :DD

Publika is a nice place to hang out but I often got lost lol

LauraLeia said...

saltvineger: Yay! *high 5* They're super comfy too :D

Isabel: Couldn't agree more there, hehe! XD

LauraLeia said...

Nicole: Wow! I wanted to get the pink ones too, but somehow they were kinda tight on me even though they were the same size as the purple and turquoise wtf (the material/texture was different too wtf lol). Thanks, I love the blazer too! :D Not sure if the nail polishes are still tagged as RM2, but maybe you can go take a look.

P/S: Don't take the pink ones! They start out ok at first (and look really nice) but they get REALLY THICK after using it once or twice zzzzz. The best one if the champagne shade. :D

Henry Tan said...

hahaha the 3 musketeers! ahhaha

Hilda Milda™ said...

You totally pull the whole blazer look without looking formal, I like! And those colourful shorts and cheap nail polish!! LOL why am I the one feeling excited. Btw, it's my first time knowing ADORE Dare cosmetic contact lenses, do a review soon! :D
Oh you're interning at TimeOutKL, COOL!

LauraLeia said...

Hilda: Hahahaha thanks for the compliment, and also for being excited at the photos in my post! XD Yup, I will probably do a review on the contact lenses, since not much people know about it. ^^

Xue Ren said...

waa! how come u get clothes at such a low price?? tell me tell me! :D

Chococcuro said...

oo I didn't know Rubi made nail polishes! I gotta check this out!

LauraLeia said...

Xue Ren: I lined up with my friends for the RM50 voucher they were giving away to the first 500 people at their store. XD

Chococcuro: The packaging is exactly the same as OPI ones, lol! But I find that the creme shades tend to get gloopy very very fast. >__<

FiSh. ohFISHiee said...

glad to hear that you love tong pak fu! :) the chocolate lava cake is my fave too

FiSh @ ohfishiee

Angeline Ng said...

The flats and the shorts are really cheap! :D and also the nail polish! :DD

Merryn said...

LOVE the shorts! The colours are so sweet :)

LauraLeia said...

FiSh: Yay! *high 5* I've always loved the mix of hot+cold desserts, hehe. Even better because it's chocolate! :D

Angeline: Yesh! Need to save money while shopping, haha~ XD

Merryn: Thanks! :D Yup, bright colours make me feel more cheerful.